ΚΑΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
ΤΟΥ SIMON BROSS (2007)
-----------------------------
ΤΟ ΣΤΟΡΥ: Μια καλόγρια που λυσσάει στη πείνα για να εισακουσθούν οι προσευχές της στο Θεό και να σταματήσει να βρέχει σα πούστης, μια οικογένεια με μια ζουρλαμένη ανορεξικιά μάνα που καταπιέζει το παχουλό αλλά υγιές κορίτσι της και έναν πατέρα που του στρίβει από το κλίμα στο σπίτι και γαμάει μια μουσχάρα, συνδιάζοντας σεξ και φαγητό.
ΓΙΑΤΙ ΓΑΜΑΕΙ: Είναι ταινιά υπολογισμένη στην εντέλεια και με όμορφο στήσιμο. Δε νιώθεις να βαριέσαι σε κανένα σημείο, επειδή ακριβώς ο σκηνοθέτης μένει πιστός στο concept με το φαγητό από το πρώτο δεύτερο. Ωραία και η σκηνή με το όραμα της καλόγριας με τον Ιησού που περπατάει σε φάση "Γειααααα, τι λέει;" πάνω στο νερό. Καλές ερμηνείες, over the top σε σημεία καταστάσεις που ικανοποιούν τόσο τον μελετητή γεγονότων, όσο και την κατίνα μέσα μας.
ΨΙΛΟΓΚΡΙΝΙΑ: Ίσως περίμενα να οδηγήσει κάπου πιο συγκεκριμένα τον θεατή. Απ την άλλη, το όλο ειρωνία φινάλε με την παύση της βροχής, μόνο και μόνο για να σκάσει στα μούτρα της καλόγριας νέο κύμμα κακοκαιρίας μετά τον παρ'ολίγον θάνατό της από έλλειψη τροφής, ανταμοίβει ανοιχτότσεπα. Οι σκηνές επίσης με το σεξ του αρχιτέκτονα οικογενειάρχη με την χοντρή, τίγκα στα φαγιά, είναι σα να πήρε κάποιος το "9+1/2 Βδομάδες" και να του γάμησε τη μάνα. Σιχαμένο σα πίνακας του Botero. Και δεν γουστάρω τον μαλάκα τον Botero.
ΝΑ ΤΗ ΔΩ: Δέστηνα, ωραία πράματα.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: Του Κώλου τα εννιάμερα.
*Καούρες.
ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ (2009)
-----------------------------
ΤΟ ΣΤΟΡΥ: Οι περιπέτειες του συνονόματου λαθρομετανάστη μέχρι να φτάσει στο Παρίσι.
ΓΙΑΤΙ ΓΑΜΑΕΙ: Ο Γαβράς στήνει παραμύθι. Γιατί περί αυτού πρόκειται. Και ψυχαγωγεί τόσο, όσο και ίσως προβληματίζει το κοινό του, με το να βάλει τον θεατή να δεχτεί εξ'αρχής τις διαβολικές συμπτώσεις και την κωλοφαρδία του πρωταγωνιστή του, μέσω της οποίας γλιτώνει σε όλη την ταινία απ'το οτιδήποτε. Έξυπνο το ότι δεν έχουμε να κάνουμε με απόπειρα διδακτισμού, ούτε με δακρύβρεχτα μελό του στυλ "μάνα πάω στα καράβια". Φέρνει στο μυαλό σφήνες από έπος Manara, δίχως τον ασυγκράτητο σουρεαλισμό ενός Τζιουζέπε Μπέργκμαν (σαφώς), επίσης, πράγμα σε κάθε περίπτωση ομορφότατο.
ΨΙΛΟΓΚΡΙΝΙΑ: Για τον θεατή που δε μπορεί να δεχτεί την εσκεμμένα αισιόδοξη και ανέμελη ματιά του Γαβρά επί του θέματος (που μόνο ανέμελη δεν είναι στη βάση της), θα σφίξουν κωλομέρια. Ίσως είναι εκνευριστικό το πώς όλες οι γυναίκες στη ταινία θέλουν να πηδήξουν τον πρωταγωνιστή, αλλά από την άλλη, Ηλία τον λένε, είναι η μυστική μαγεία του ονόματος, οπότε μόκο όλοι. Άντε ορίστε μας.
ΝΑ ΤΗ ΔΩ: Γιούργια. Και δεν χρειάζεται καν να είσαι... "σινεφίλ" (οχοχοχοχο) για να την εκτιμήσεις.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: Ο πιο κωλόφαρδος μετανάστης δυτικά του παραδείσου
*Τι; Να τον μαγκώσανε για απέλαση, λέτε; Χα. Ναι καλά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
άσχετο, άλλα πρέπει να το πω: γιατί δεν κάνουν οι άλλοι δύο φίλτατοι account να μπείτε όλοι μαζί "επισήμως"; (πολύ φοβάμαι πως η απάντηση θα είναι πληρωμένη: βαριούνται)
και ακόμη ένα άσχετο. μόλις είδα ότι έγραφες σε ένα blog σχετικά με τη συναισθησία. από που και ως που και τι σπουδάζεις για έχουμε το καλορώτημα. η συναισθησία είναι από τις αγαπημένες μου νευρολογικές ιδιαιτερότητες.
Για το πρώτο που ρώτησες, μπίνγκο: βαριούνται. Τους κυνηγάω για "άρθρα", και ας λένε ότι είναι καυλωμένοι να γράψουν- βαριούνται. Αλλά τους εμπιστεύομαι τυφλά.
Πφ, η αλήθεια είναι ότι ψάχνω πώς να τα κάνω κρυφά αυτά τα blogs, όχι τίποτε άλλο, απλά είναι της σχολής, και τείνω να σιχαίνομαι τις παπαριές που μερικές φορές έχουμε να γράψουμε εκεί. Καλών Τεχνών σπουδάζω. Μέχρι πρότινος, τμήμα υπολογιστών/ψηφιακού σχεδιασμού και ό,τι άλλο χωράει η γκλάβα σου. Μας είχαν βάλει μια εργασία για την συναισθησία, όπου είχαμε να κάνουμε μια (ψευδο)έρευνα και να δημιουργήσουμε το οτιδήποτε με βάση αυτή. Θα ήμουν ψεύτης αν σου λεγα ότι πριν την εργασία, ήξερα με λεπτομέρειες τι είναι η συναισθησία, αλλά από τα λίγα έστω που έψαξα, τείνω να πιστεύω ότι έχει πολύ ψωμί σαν "νευρολογική ιδιαιτερότητα", όπως την περιγράφεις.
Δημοσίευση σχολίου